Svi poduzetnici, od malih do velikih, novih do iskusnih.. imaju nešto zajedničko – na kraju godine im je posebno izazovno razdoblje. Evo kako si olakšati staru i spremno ući u novu godinu pred nama!
Što napraviti na kraju godine kako bi povećali uspjeh u sljedećoj
Uskladiti poslovne knjige
Kraj kalendarske godine preklapa se s krajem porezne godine. Stoga iako prosinac dolazi na kraju godine, nije baš mjesec u kojem poduzetnik može napokon “odahnuti”. Ako ste obrtnik ili imate samostalnu djelatnost, svakako provjerite primitke i izdatke. Naime, po isteku godine, ono što je neplaćeno, ne može se pribrojiti izdacima. Stoga na kraj ugodine prođite ured (kućni ili drugi) u potrazi za neisplaćenim putnim troškovima i sličnim papirima. Obratite pažnju i na eventualne zaostale dugove za doprinose i platite ih što prije kako vam ne bi utjecali na visinu poreza. To se odnosi i na plaćanje dobavljačima, ali ne i na predujmove jer oni nisu izdatak.
Nagraditi zaposlenike i suradnike
Svaki uspješan poduzetnik zna da koliko god bio odličan u svom poslu, bez suradnika, dobavljača i kupaca ne bi bilo ni njega. Ako su se vaši zaposlenici iskazali ove godine, nagradite ih! Ne mora to biti neki veliki bonus, ne mora čak biti ni novac u pitanju. Odvedite ih na ručak, poklonite sitnice (koje ste po mogućnosti kupili od drugih hrvatskih poduzetnika), poklonite im slobodan dan više, puno je mogućnosti.. Možda možete isplatiti i neoporezive nagrade, raspitajte se kod svog računovodstva.
Uz zaposlenike ne zaboravite na najvjernije kupce i pouzdane dobavljače.
Poslovne partnere možete darivati proizvodima i robom iz svog asortimana s posebnom oznakom ‘nije za prodaju’, te darovima manje vrijednosti s logotipom svoje tvrtke ili obrta. Takvo će darivanje biti opravdani trošak poduzetništva. Ono što nema logotipa ili je veće vrijednosti, možete darovati u obliku reprezentacije koja ima drugačiji porezni tretman. Zgodan trik je imati i popis svih učestalih kontakata pa svima poslati e-božićnu čestitku!
Revidirati tekuću godinu
Što ste zamislili i ostvarili? Što ste zamislili i niste ostvarili i zašto? Prođite cijeli kalendar od početka godine do prosinca. Pogledajte koliko ste vremena potrošili na sastanke, poslovna putovanja, da li se neko vrijeme moglo bolje iskoristiti? Ne želite biti onaj šef koji organizira sastanak od 2 sata koji je zapravo mogao trajati 20 minuta ili “biti email”. Prođite i feedback kupaca, dobavljača i zaposlenike. Jeste li imali otkaze ili nova zaposlenja. “Pročešljajte” cijelu poslovnu godinu i to ne samo financijski aspekt. Tako ćete imati detaljan uvid. A ako nemate sve ove informacije, to je dobar znak da sljedeće godine vodite još detaljnije evidencije kako biste na kraju godine točno znali čime ste se bavili svaki mjesec.
Naravno, to treba voditi na način koji vam neće ometati tekuće poslovanje. No ponekad smo toliko fokusirani na poslovanje da “stanemo” tek nakon nekoliko godina i razmišljam što smo i kako mogli drugačije. Stoga je bolje “stati” svakog prosinca i na vrijeme utjecati na godinu koja dolazi.
Isplanirati sljedeću godinu
Ako ste ove godine bili na početku poslovanja, moguće da ste “igrali oprezno”, bili promišljeni i zasigurno pomalo izgubljeni. Sljedeća godina neka bude godina hrabrosti i odvažnosti – počeci su iza vas, opustite se! Odredite poslovne ciljeve za narednu godinu. I to ne samo financijske. Razmislite je li prilika da malo proširite biznis, kako da steknete nove kupce, možda uvedete nove proizvode ili usluge.
Povezano: 4 načina kako uspješnije postavljati i ostvarivati ciljeve
Ako ste već iskusniji poduzetnik, zasigurno već imate ciljeve i planove, a donekle znate i što možete očekivati svaki mjesec. I dok se svaki poduzetnik nada da će sljedeća godina biti ona kada ćemo najmanje razmišljati o koroni, u poslovne planove ipak treba ubaciti i neočekivane situacije. Ako ništa drugo, to smo naučili u posljednje dvije godine. Odredite budžet i plan djelovanja za takve dane. Razmislite koji dio svog poslovanja možete još više digitalizirati ili prebaciti online. Budite oprezni s trošenjem, ali ne toliko da postanete “škrti”. Nagradite zaposlenike, kupujte od drugih poduzetnika, ulažite u networking… sve to će vam se zasigurno višestruko vratiti.
Odmoriti se
Puno je toga što kao poduzetnik morate napraviti na kraju godine. Ali neka jedna od stavaka bude i “odmoriti se”. Prva 2 tjedna prosinca sigurno su vrlo intenzivna, no dolaskom Božića nekako sve utihne sve do iza 6. siječnja koji je još praznik. Neki poduzetnici taj period koriste za rad upravo zato što znaju da ih ne čeka hrpa mailova i poziva. No posla će uvijek biti pa nastojite kolektivno ili samostalno uzeti barem 10-ak dana za potpuno isključenje. Velika je vjerojatnost da neće doći do “gorućih” situacija i da možete uživati u opuštenim praznicima uz aktivnosti koje volite, a koje nisu vezane uz posao. Bilo da se odlučite na putovanje ili uživanje kod kuće, nastojite biti podalje od svih ekrana. Izuzetak su božićni filmovi i e-knjige!