Konflikti su neizostavan dio svakog privatnog i poslovnog odnosa i prije ili kasnije susret ćete se s njima. Kako bi iz rasprave izvukli maksimum za obje strane, prije svega je važno da smirite tenzije. Upravo su one razlog zašto ne komuniciramo kako bismo željeli.
Kako da smirite tenzije tijekom privatnih ili poslovnih konflikata
Zašto je toliko važno biti u miru tijekom bilo kakvog sukoba? Ukoliko ste uzrujani i preplavljeni emocijama, velika je šansa da željenu poruku nećete prenijeti na najbolji način. Tada obično kažemo i stvari koje ne mislimo ili posegnemo za uvredama. Da smirite tenzije potrebna vam je “hladna glava”, asertivan način govora i još pokoji trik koji donosimo u nastavku.
Povezano: 3 načina da budete više asertivni, a da pri tom ne djelujete agresivno
Smirite tenzije neverbalnom komunikacijom
Poznavanje pravila neverbalne komunikacije može biti od presudne važnosti da smirite tenzije. Sigurno ste bili u situaciji da vam je nečiji SMS ili email zvučao grubo samo zato što ste navedeno pročitali, ali ne i vidjeli osobu kako to izgovara. Ton, govor tijela, mimike lica, sve to utječe na to kako ćemo shvatiti poruku sugovornika. Stoga kada se radi o konfliktu, ne zaboravite na pravilan govor tijela i neverbalnu komunikaciju kako biste usuglasili ono što govorite i ono kako izgledate dok to govorite.
Držite li prekrižene ruke, mrštite li se ili govorite povišenim, grubim tonom, sugovornik će se automatski “povući” i oglušiti na ono što govorite, makar to bilo i nešto pozitivno. U konfliktu nastojte držati opušten i otvoren govor tijela, ako osoba sjedi, sjednite i vi i obratno. Ton glasa neka bude miran i umjerene visine. Govorite polako i razgovijetno, slobodno uzmite koji trenutak prije nego odgovorite.
Vježbajte govor svoga tijela kod kuće pred ogledalom ili se snimite i pustite snimku, ali bez zvuka. To će vam pomoći vidjeti kakav dojam ostavljate, bilo da je tema pozitivna ili negativna.
Našalite se
Mnogi stručnjaci za komunikaciju ističu humor kao odličan način da se istog trenutka promjeni atmosfera u sobi. Sugovornik se možda neće nasmijati, no svakako će se zbuniti i automatski stati s negativnim emocijama i neprijateljskim tonom. Ako je razgovor takav da imate priliku našaliti se, svakako to učinite. Smijeh ispušta hormone koji sprječavaju nakupljanje stresa. Možete reći nešto poput “uh, imaš možda nož, da izrežem ovu napetost” ili nešto slično. Samo uvijek razmišljajte tko vam je sugovornik – cilj je osobu nasmijati, a ne uvrijediti ili (dodatno) naljutiti.
Koristite “ja” rečenice
Još jedan česti trik stručnjaka za komunikaciju su svakako “ja” rečenice. U konfliktima smo skloni koristiti riječi poput “uvijek” ili “nikad” posebice u privatnim odnosima. Vratite fokus na sebe i kako se Vi osjećate zbog tuđih djela, a ne što točno osoba radi. Tako umjesto da kažete “nikada me ne poštuješ” recite “ja se osjećam kao da me ne poštuješ kada se tako ponašaš/govoriš”. U svakom konfliktu neka vam pravilo bude da iznosite kako se osobno osjećate, umjesto da govorite drugoj osobi kakva je ona/on.