Bilo da ste tek krenuli s freelance radom ili ga prakticirate već neko vrijeme, novi poslovi sigurno će dobro doći. No, ponekad je teško naći nove klijente ili potaknuti one koji posjete vašu stranicu da se i odluče za vas. Stoga donosimo nekoliko savjeta za povećanje liste klijenata i rad na projektima na kojima zaista želite raditi.
Kako naći poslove kada radite kao freelancer
Bilo da je freelancing vaš odabrani stil života i posla ili ste se jednostavno u njemu našli, uvriježeno je mišljenje kako se najviše poslova dobiva kroz preporuke. I dok dio prihoda sigurno dolazi na taj način, ipak je potrebno biti proaktivan. Valja poduzeti sve što je u vašoj moći da stvorite prilike za nove klijente, projekte i poslove. Evo kako naći poslove kada radite kao freelancer.
Imajte web stranicu i to kvalitetnu
Nije dovoljno tek toliko popuniti osnovne informacije, ostaviti kontakt podatke i nadati se da će sudbina učiniti svoje. Upravo suprotno – web stranica može biti vaš najveći prijatelj ili neprijatelj dobrog poslovanja. Iskoristite tu platformu da na atraktivan i sažet način predstavite sebe, svoj portfolio i ostale informacije. Također, jako je važno i da navedete listu svih usluga koje nudite, na istaknuti način jer je ipak to prvo što zanima potencijalne klijente. Budite vrlo specifični oko vrste i stavki usluge. Ako ste već u fazi poslovanja da ste odlučili raditi samo ono što vas zaista zanima, važno je to istaknuti na webu. Klijent mora znati da ćete, recimo dizajnirati logo, ali ne i popratne materijale (bilo da to ne znate ili ne želite raditi, važno je dati te informacije). Također razmislite želite li javno napisati i cijene usluga. Ako ste početnik to se može činiti kao loša ideja, ali dugoročno ima više smisla.
Povezano: Evo kako odlučiti je li Tik Tok prava platforma za vaš brend
Želite da vam se javljanju oni klijenti koji su ozbiljni i spremni platiti pošteno vaš trud i rad. Isticanjem cijena (ili barem raspona cijena) uštedjet ćete si vrijeme i energiju odgovaranja na upite koji nisu ni blizu pristojne cijene rada (a vjerujte, takvih će upita biti). Također se možete i “poigrati” te biti kreativni te napraviti pakete usluga zajedno s cijenom. Tako klijent odmah vidi koliko će morati izdvojiti, ali zna da je cijeli posao obavljen, naspram pojedinih usluga koje se akumuliraju. Ukoliko želite ponuditi još neke usluge i tako stvoriti više izvora prihoda, razmislite o web shopu, unutar postojećeg weba. Ako ima smisla u vašem području rada, web shop može biti odlična prilika za novu razinu poslovanja.
Povezano: Što je i čemu služi “poziv na akciju”?
Budite brend
Jedan od najboljih načina za stjecanje klijenata je predstaviti se kao stručnjak u svome području. Najlakši i ponekad najpovoljniji način je pisanje blog postova na vlastitoj web stranici te društvenim mrežama, ali i kao gost autor. Mnogi mediji dat će vam prostor besplatno, posebice ako ste tek u začecima poslovanja. Njima će vaš sadržaj biti koristan dodatak i zanimljiv tekst za čitatelje. Ujedno i vama prilika da se pokažete kao autoritet i stručnjak u željenom području.
Osim samih usluga koje nudite, ljudima je važno i s kime rade.
Pokažite kakva ste osoba, što vam je važno, koje su vaše osobne i poslovne vrijednosti i što dobivaju kroz rad s vama, a da nije vezano uz sam posao.
Napravite mailing listu
Unatoč novim tehnologijama i načinima rada, “dobar stari” email i dalje je broj 1 način poslovanja. Sastavite listu potencijalnih klijenata, po kategorijama i vrstama usluga te krenite sa slanjem personaliziranih ponuda. Radije pošaljite 1 – 2 emaila tjedno koji su potpuno personalizirani i uključuju vaše ideje i strategije za brend kojim se javljate. Ako šaljete isti mail svim potencijalnim klijentima, uštedjet ćete vrijeme, ali i značajno smanjiti prilike za nove poslove. Uz to, razmislite i o pokretanju vlastitog newslettera. Najbolje da ga implementirate na svoj web odmah u startu. Nema veze ako ne planirate krenuti sa slanjem sadržaja još neko vrijeme. Ljudi vole koristan sadržaj koji nije uvijek vezan uz prodaju, a i tako ćete stvoriti osjećaj povjerenja kod potencijalnih klijenata i prije nego se odluče na vas.