Asertivnost je vrlo poželjna i korisna osobina, posebice u poslovnom svijetu. No, često se za asertivne ljude kaže da su agresivni, nepristojni ili da žele sve kontrolirati. To obično kažu ljudi koji sami nisu asertivni, pa ne shvaćaju da se radi o pozitivnoj osobini koju bi svatko trebao savladati.
Ako želite biti više asertivni, radite ove stvari
Obratite pažnju na gestikulaciju
Čak i ako se radi o razgovoru preko telefona ili video pozivu, gestikulacija je važna. Pomaže prvenstveno vama da budete sigurniji u ono što govorite, a i da prenesete željenu poruku sugovorniku. Težite li tome da budete više asertivni, svakako koristite ove dvije gestikulacije rukama. Kada nešto objašnjavate ili želite posebno naglasiti, spojite prste obje ruke (ali ne i dlanove) te ih usmjerite prema sugovorniku. U trenutku kada želite dati zaključak svojoj misli i ostaviti dojam važnosti, preklopite ruke jednu preko druge na stolu, dlanovima prema dolje.
Pretjerano “lamatanje” rukama ili dodirivanje sugovornika može djelovati agresivno i neprofesionalno. Ove geste su elegantne i ponekad glasnije od samih riječi. Ako ih inače ne koristite, uvježbajte ih kod kuće ili s bliskim prijateljima kako bi stekli naviku i opuštenost prije važnog razgovora.
Povezano: Ova 3 savjeta osigurat će vam uspješniju karijeru ako ste introvert
Zastanite i slušajte
Na važnom sastanku, zadnje što želite raditi je upadati u riječ ili krivo protumačiti što je sugovornik htio reći. Oboje je moguće ako ste nestrpljivi i ne slušate dovoljno pažljivo. Upravo zato istinski asertivni ljudi posjeduju i odlične komunikacijske, ali i vještine slušanja. Nezaobilazno je i pokazati empatiju i razumijevanje kako bi se sugovornik osjećao ugodnije i doživio vas kao autentičnu osobu. Poniznost, iskrenost, mala doza humora ono su na što većina ljudi vrlo pozitivno reagira. Izbjegavajte pretjerano hvalisanje, ali i negativan govor o konkurenciji ili drugim ljudima. Asertivnost kao osobina sama po sebi ništa ne znači, ako uz nju ne posjedujete i ove kvalitete. Puno puta će vam u razgovoru pomoći i sekunda odmaka. Ne morate odmah odgovoriti. Dapače, tako ćete djelovati profesionalnije, ali i imati malo vremena naći pravu riječ i odgovor.
Ne okolišajte
Ako mislite za sebe da ste asertivni, a ne dobivate takav feedback ili feeling od druge strane, onda vjerojatno niste. Najvažnija osobina asertivne osobe je izravnost. Možete koristiti i gestikulaciju i humor i slušanje druge strane, no ako osoba ne razumije koja je poanta vašeg razgovora, niste na dobrom putu. Tražite li povišicu, nemojte nadugo i naširoko o zatrpanosti poslom, privatnim izazovima i slično. Izravno recite što želite i zašto. Razgovarate li s potencijalnim klijentom, nemojte provesti 20 minuta pričajući o vremenu, poslu ili projektima, a onda zadnjih 5 minuta brzinski ponuditi svoju uslugu ili proizvod. Poštujte svoje i tuđe vrijeme. Kombinacija izravnosti uz dozu poštovanja i ljubaznosti je sve što vam je potrebno da uspješno ovladate asertivnom komunikacijom.
Povezano: Autentičnost u odnosima za istinsku povezanost